تعمیر انواع برد تردمیل و رفع ارورهای مربوط به آن

تعمیر برد تردمیل باید با توجه به نوع ارور نمایش داده شده روی صفحه نمایش انجام شود. معمولا تردمیل ها نسبت به سایر تجهیزات ورزشی بیشتر مورد اصطکاک و فرسودگی قرار می گیرند. به همین علت برد آنها بیشتر در معرض آسیب است. در این نوشتار قصد داریم درباره تعمیر برد تردمیل توضیحاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

عملکرد برد تردمیل

برد درایو یا همان برد الکترونیکی، حساس ترین و مهم ترین برد موجود در تردمیل بوده و وظیفه هماهنگی قطعات با یکدیگر را برعهده دارد. مثلا یکی از وظایف برد درایو تردمیل، ایجاد هماهنگی بین موتور و شیب برقی است. به دلیل اینکه تردمیل به نسبت دیگر دستگاه های ورزشی، بیشتر مورد حرکت و اصطکاک قرار می گیرد، قطعه درایو آن زودتر فرسوده می شود. نکته قابل توجه اینکه کلیه بردهای الکترونیکی قابل تعمیر بوده و لزوما نباید تعویض گردند.

علت نیاز برد تردمیل به تعمیر

معمولا تردمیل ها از سه یا چهار برد تشکیل شده اند (برد درایو (برد الکترونیکی) – برد پنل- برد پاور- برد کنترل) و مهم ترین دلیل نیاز به تعمیر برد تردمیل، سوختگی برد درایو است. این اتفاق زمانی می افتد که دستگاه به موقع سرویس نشده باشد. از اقداماتی که هنگام سرویس تردمیل انجام می شود، می توان به روغنکاری صحیح و به موقع قطعات داخلی اشاره کرد که تاثیر مهمی در عملکرد صحیح برد این دستگاه دارد.

علائم خرابی برد تردمیل

تشخیص دقیق خرابی قطعات تردمیل بر عهده نیروی متخصص است. مخصوصا برد تردمیل باید طی دو مرحله بررسی شود. اما به طور کلی موارد زیر نیز می تواند نشانگر خرابی برد تردمیل باشند:

  • حرکت نوسانی نوار نقاله تردمیل
  • عدم کنترل سرعت موتور به میزان دلخواه
  • عدم نمایش صحیح اطلاعات روی نمایشگر

پیشگیری از ایجاد مشکل در برد تردمیل

تردمیل ها، برحسب مشکلاتی که دارند، ارورهای متفاوتی را نمایش می دهند. به عنوان مثال، ارور 01، 03 و 05 نشانگر وجود مشکل در برد اصلی (برد درایو) تردمیل است. برای پیشگیری از نیاز به تعمیر برد تردمیل، به نکات زیر توجه کنید:

  • حتما به موقع دستگاه سرویس گردد. در غیر اینصورت، با هزینه های گزاف تعویض قطعات روبرو خواهید بود.
  • تشخیص مشکل تردمیل و سرویس آن را به نیروی متخصص بسپارید تا مشکلات بزرگتر برای قطعات حساس آن ایجاد نشود.
  • به طور مرتب (مثلا هفته ای یکبار) به تمیز کردن گرد و غبار و پرزهای موجود روی قطعات تردمیل بپردازید. این کار از ایجاد آسیب به برد درایو جلوگیری می نماید.
  • حتما پیش از ایستادن بر روی دستگاه، آن را روشن نمایید. تردمیل برای حرکت افراد روی نوار نقاله طراحی شده و اگر به غیر از این عمل شود، ممکن است برد آن بسوزد.

قیمت تعمیر برد تردمیل

از آنجایی که هر ارور که در تردمیل نشان داده می شود، مربوط به مشکلی خاص است، طبیعتا برای رفع هر یک از این ارورها می بایست قطعه ای مجزا تعمیر شود. ارورهای مربوط به تعمیر هر یک از بردهای تردمیل نیز به همین صورت از یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین قیمت تعمیر برد تردمیل بسته به اینکه مربوط به کدام برد باشد و چه اروری را نشان دهد، متفاوت است.

تعمیرات تخصصی برد تردمیل

تمام قطعات تردمیل برای تعمیر شدن نیاز به تخصص و تجربه دارند. مخصوصا برد تردمیل از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و کمترین اشتباه در تعمیر آن ممکن است خسارات جبران ناپذیر به کل دستگاه وارد سازد. زمانی اسپرت، از با تجربه ترین و حرفه ای ترین تیم های تخصصی تعمیر و سرویس تجهیزات ورزشی بوده و با اعزام کارشناس متخصص به محل، به تعمیر تخصصی قطعات تردمیل و سایر دستگاه ها می پردازد. شما می توانید برای دریافت خدمات از طریق شماره تماس های زیر با این گروه در ارتباط باشید.

تلفن دفتر مرکزی : 02166789281

تلفن تماس: 09127666385 – 09353333397

“برای مشتریان گرامی مراجعه حضوری همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 7 بعد از ظهر با هماهنگی قبلی امکان پذیر است.”